Młodzieżowy Dom Kultury nr 1 w Bydgoszczy

Język angielski ćwiczenia dla grup IV-VII


Such is life…

Mieliśmy się spotkać a wyszło, jak wyszło 🙁

Grupa IV

Powtórzcie proszę słówka oraz zerknijcie na str. 46-47 w ćwiczeniach. Zróbcie proszę zadania tam zamieszczone – oprócz zad. 4 i 8.

W aplikacji Quizlet przygotowałam dla Was słówka do powtórki, hasło to mdk1.

https://quizlet.com/_8fl9si?x=1jqt&i=c09gk

Grupa V

Was poproszę o zrobienie ćwiczeń powtórzeniowych 1-8 ze stron 80/81. Pierwsze jest szczególnie ciekawe – trzeba użyć swojej wyobraźni i odgadnąć pewne fakty.

W aplikacji Quizlet przygotowałam dla Was słówka do powtórki, hasło to mdk1.

https://quizlet.com/_8flbkh?x=1jqt&i=c09gk (short)

https://quizlet.com/_8flc3o?x=1jqt&i=c09gk (more challenging)

Grupa VI

Czas szykować się do wakacji i zasłużonego odpoczynku, również (a może przede wszystkim od komputera) 🙂 Ale przed wakacjami warto nauczyć się paru słówek i zrobić ćwiczenia.

(pliki Summer fun; Summer Fun2)

W aplikacji Quizlet przygotowałam dla Was słówka do powtórki, hasło to mdk1.

https://quizlet.com/_8fllhx?x=1jqt&i=c09gk

Grupa VII

Przyszedł czas na przećwiczenie słówek i zrobienie zadań 1 i 2 ze str. 90 w podręczniku. W ćwiczeniach str 67 i 68 – tam znajdziecie ćwiczenia utrwalające słownictwo.

Dla Was również jest przygotowany Quizlet. Hasło to mdk1.

Have fun!

https://quizlet.com/_8flo99?x=1jqt&i=c09gk


Witajcie,

po raz ostatni online 🙂
 Grupa IV
Przygotujcie w zeszycie listę słówek (może być w formie słowniczka obrazkowego) związanych z pogodą oraz nazwami czynności, które znajdziecie w ćw. 4 na str. 83 i ćw. 4 na str. 84.
W plikach poniżej macie karty pracy – szukanie słówek w rozsypance oraz zadanie, w którym patrząc na obrazek musicie zdecydować, czy zdania opisujące obrazek są zgodne z tym, co na nim widzicie.
Grupa V
Spróbujcie przygotować projekt “OUR SCHOOL RULES” – pomocne będzie ćwiczenie 6 ze str. 79 w podręczniku. W zamieszczonych poniżej kartach pracy znajdziecie kolejne zasady szkolne i przykłady na użycie czasowników modalnych must/mustn’t/should/shouldn’t.
Grupa VI
Poniżej znajdziecie test oceniający ogólnie Waszą znajomość angielskiego. Bardzo proszę zróbcie go i przynieście na zajęcia w następny piątek. Postarajcie się znaleźć czas na zrobienie zadań, chociaż wiem, że może to nie być łatwe.
Grupa VII
Fajnie jest być swoim własnym szefem, nikt nie mówi Ci, co masz zrobić. Ale być swoim szefem w bardzo młodym wieku? Tak, to możliwe. Przekonacie się o tym, czytając tekst na stronie 89. No i trzeba by było zrobić zadanka do tego tekstu – ćw. 3-6 na str. 88.
A w ćwiczeniach super zadanie – prawda/fałsz na str. 66. Możecie sobie postrzelać – tylko potem przeczytajcie tekst i sprawdźcie, jak dużo szczęścia miałyście 😉
 See you all next week. Can’t wait.

Grupa IV

W ramach kolejnych zajęć zróbcie proszę Revision z zeszytu ćwiczeń – to strona 22. Drugą częścią zadania jest powtórzenie słówek z wykorzystaniem strony 44 – lista słówek i zadania 1-3 w zeszycie ćwiczeń oraz zrobienie zadań na czytanie i znajomość języka ze str. 45 – to zadania 5 i 6.

Grupa V

Co kraj to obyczaj – every country has its own customs. Jesteście ciekawi, jak wygląda życie w szkole w Anglii? Zajrzyjcie do książki na stronę 78 – tam znajdziecie tekst o zasadach, jakim muszą podporządkować się Wasi rówieśnicy w angielskich szkołach. Żeby sprawdzić znajomość tekstu zróbcie proszę zadania 1, 2 i 5 z następnej strony.

Grupa VI

Myślicie, że wiecie wszystko o komputerach? A słówka „komputerowe” są w większości po angielsku więc co to za trudność? No to rzucam wyzwanie – sprawdźcie się, jak dobrzy jesteście w tym temacie 🙂 A na dokładkę co nieco gramatyki – dobra powtórka nigdy nie jest zła.

(ComputersVocab, TransformationPastSiPastC)

Grupa VII

Dziwny a jednocześnie cudowny? Weird and wonderful world – taki jest świat naszych zainteresowań. A jak o tym wszystkim opowiedzieć? Potrzebne będzie słownictwo, które znajdziecie na str. 82 w książce, w zadaniach 1, 3, 4 i 5 oraz WordXP. A w utrwaleniu pomoże sekcja Vocabulary w ćwiczeniach (str. 60-62). A potem licytacja – które hobby jest naj…? Najciekawsze? Najdziwniejsze?


Grupa IV

Chciałabym, abyście powtórzyli materiał z Unit 7. Bardzo proszę  o zrobienie zadań w podręczniku w sekcji Revision (powtórzenie) ze strony 80 i strony 81 (zadania 7, 8 i 9).
Ćwiczenia do omówienia można jak zwykle przysłać na maila.
Grupa V
W tym tygodniu pracujemy nad zasadami. Pewnie ich nie lubicie, ale skoro są, to warto wiedzieć jak je wyrażać po angielsku.
Na stronie 74 w podręczniku (w ćw. 4) znajdziecie też listę przysłówków (Adverbs). Niby są podobne do przymiotników (Adjectives), a jednak zupełnie inne. Adjectives opisują nam przedmioty i osoby – jaki ktoś lub coś jest. Adverbs też służą do opisu, ale za ich pomocą opisujemy czynności, które wykonujemy – mówimy jak coś jest robione.
Zasady – jak o nich mówić? Informacje znajdziecie na str. 75 w podręczniku. Przeczytajcie proszę sekcję Grammar i spróbujcie odczytać znaki w zadaniu 6. W zadaniu 7 to Wy ustalacie zasady – zgodnie z tym, co widzicie na obrazkach. A w ćwiczeniach na stronie 25 utrwalicie zarówno użycie przysłówków jak i mówienie o zasadach. Mój mail jest do Waszej dyspozycji gdybyście chcieli pochwalić się swoją pracą.
Grupa VI
Zapraszam do sprawdzenia się w użyciu czasów:
 Słownictwo poszerzycie ucząc się nowych zwrotów. Poniżej zestaw zwrotów z najpopularniejszymi czasownikami – get, have i take – oczywiście z ćwiczeniami. Zachęcam do nauki i kontaktu.
Grupa VII

Popracujcie proszę na słownictwem, zróbcie listę nieznanych Wam słówek na podstawie zadań ze strony 72 w podręczniku oraz ćwiczenia 3, 4 i 5. W zeszycie ćwiczeń zadania na stronach 53 i 54 (w sekcji Vocabulary) pozwolą utrwalić nowe słownictwo. Zachęcam do nauki i kontaktu.


Hi,
witam w kolejnym tygodniu naszego niewidzenia się (I miss you…)
Nieustannie gorąco namawiam do nauki angielskiego.

Grupa IV
Zajrzyjcie proszę do podręcznika na stronę 77 (Chapter 7D). Pewnie tęsknicie za sportem a tam znajdziecie go chociaż na papierze. Postarajcie się zrobić zadania z tej strony, a w ćwiczeniach na str. 25 jest zadanie 4 i 5 – pozwoli to utrwalić rzeczy, które robiliśmy w tych dobrych czasach, kiedy spotykaliśmy się w MDK1.

Grupa V
Nie wiem, czy mówienie o chorobach to taka fajna sprawa teraz, ale na pewno lepiej umieć niż nie umieć. Na stronach 72 i 73 w podręczniku (Chapter 7B) znajdziecie ćwiczenia do tego tematu. Zróbcie te zadania – to bardzo ważna rzecz, żeby o dolegliwościach mówić precyzyjnie. Ćwiczenia 1, 2 i 3 ze strony 24 w zeszycie ćwiczeń pomogą w utrwaleniu słownictwa.

Grupa VI
Challenge to takie miłe słowo – z jednej strony wyzwanie z drugiej strony tak skonstruowane, że szanse powodzenia są duże. A malutkie wyzwanie na kształt dawnego egzaminu po klasie szóstej to dla Was przecież pikuś (Pan Pikuś jak by powiedzieli w reklamie, albo jak by powiedzieli Anglicy „It’s a piece of cake” or „easy peasy”) Do testu macie też dołączone nagrania.
materiały do pobrania Group6sprawdzian

TRACK 2

TRACK 3

TRACK 4

TRACK 5


Grupa VII

Ciekawe, czy w tym roku będziemy mogli gdzieś wyjechać? O różnych planach wakacyjnych poczytajcie proszę na stronach 70 i 71 w podręczniku. Can you write about your travel dreams and travel nightmares? Share your stories with me. Miss you soooo much, girls.

It’s gonna be okay. Smile:


Hello everybody,

w tym tygodniu szczególnie zachęcam do zainteresowania się zadaniami z języka angielskiego, ponieważ są to zadania otwarte. Pomogą Wam one kiedyś w komunikowaniu się w tym języku. Na pewno będą też uzupełnieniem materiału szkolnego.
Przypominam też, że służę pomocą w razie kłopotów szkolnych i potrzeby wytłumaczenia zagadnień czy sprawdzenia zadań.
Grupa IV

Zachęcam do stworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych, w pisaniu będą pomocne pytania dołączone do każdego tematu. Proszę o przysłanie zadań na adres morawskaxiloms@o2.pl – sprawdzę i odeślę z komentarzem.

Grupa V

Do przeczytania jest krótki tekst z zadaniami otwartymi. Drugim zadaniem jest napisanie tekstu z pytaniami pomocniczymi (nie trzeba trzymać się limitu słów, można napisać więcej :D) Proszę o przysłanie zadań na adres morawskaxiloms@o2.pl – sprawdzę i odeślę z komentarzem.

Grupa VI

Przyjrzyjcie się załączonemu obrazkowi, jak byście go opisali? Do obrazka dołączone są pytania, odpowiedzi na nie na pewno zmuszą Was do myślenia i wyrażania swojej opinii, po angielsku oczywiście. Zdanie można przysłać na morawskxiloms@o2.pl – sprawdzę i odeślę.

Grupa VII

Lekka abstrakcja do opisania, bo co można wymyślić chcąc opisać załączony obrazek? That’s the point – use your imagination :D. Pytania też są niczego sobie. Ale Wasze odpowiedzi baaardzo mnie interesują. Proszę podeślijcie mi je na maila morawskaxiloms@o2.pl, na pewno dostaniecie informację zwrotną.

Group7_1
Group7_2


Dzień dobry po świętach 😀

Zachęcam do poświęcenia chwili (nawet dłuższej) na angielski 🇬🇧
Przypominam o grze Wordshake, świetny sposób na rozwijanie słownictwa i w dodatku dla wszystkich grup na wszystkich poziomach 😁
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/study-break/games/wordshake

Grupa IV

Grupa V
Rzeczowniki i jak się z nimi obchodzić w języku angielskim: https://www.youtube.com/watch?v=OQcf77k9mrw
Porozmawiajmy o jedzeniu i… gramatyce 😲: https://www.youtube.com/watch?v=iHwBaHRbncU

Grupa VI
Mówimy o przyszłości – powtórka: https://www.youtube.com/watch?v=LfJnuoWK3n4

Grupa VII
Przed egzaminem – dla tych kończących przygodę z SP: https://www.youtube.com/watch?v=E5Cz56Xxr8M

Present Perfect vs Past Simple: https://www.youtube.com/watch?v=B7fMyKScDtg

 


It’s Easter time!
Proponuję Wam moi drodzy zadania związane z nadchodzącymi świętami.
Happy Easter!

Grupa 7
Easter_ gr 7
Easter_2 gr 7
Easter5 gr 7
easter_rhymes
easteregghunt
logic-game-easter-sw

Grupa 6
Easter gr 6
Easter_2 gr 6
Easter_3 gr 6
easteregghunt
easter_rhymes

Grupa 5
Easter gr 5
Easter2 gr 5
Easter3 gr 5
Easter_4 gr 5
Easter_5 gr 5

Grupa 4
Easter_1_gr_4
Easter2 gr 4
Easter_3_gr_4
Easter4 gr 4


Dzień dobry,

poniżej są dostępne ćwiczenia:

dla grupy 4. Grupa 4 może korzystać z zadań dedykowanych tej grupie lub wspólnych dla obu grup, gdyby ćwiczenia okazały się zbyt łatwe.

Rozwiązane zadania można przesłać do sprawdzenia na adres morawskaxiloms@o2.pl.
dla grupy 4 i 5. Grupa 4 może korzystać z zadań wspólnych dla obu grup, gdyby ćwiczenia dla grupy 4 okazały się zbyt łatwe. A grupa 5 gdyby ćwiczenia dla tej grupy okazały się zbyt skomplikowane.
Rozwiązane zadania można przesłać do sprawdzenia na adres morawskaxiloms@o2.pl.

Evolution_Plus_3_TRF_Extra_time_unit_3
Evolution_Plus_3_TRF_Extra_time_unit_4
Evolution_Plus_3_TRF_Self-check_unit_1

Evolution_Plus_3_TRF_Revision_units_1-3

ćwiczenia dla grupy 6.
Rozwiązane zadania można przesłać do sprawdzenia na adres morawskaxiloms@o2.pl.
dla grupy 7.
Rozwiązane zadania można przesłać do sprawdzenia na adres morawskaxiloms@o2.pl.
Miłego dnia
Barbara Morawska