Młodzieżowy Dom Kultury nr 1 w Bydgoszczy

Informatyka


20 maja
Witajcie.
Propozycją na dzisiejsze wyzwanie jest wspólny udział w webinarze „Nauka programowania w Python na przykładzie gry Space Invaders”  w dn. 20 maja o godz. 15:00 skierowanego dla uczniów od 12 roku życia. Podczas spotkania rozebrana na części zostanie klasyczna gra Space Invaders.
Webinar dostępny będzie pod adresem
https://pixblocks.clickmeeting.com/python-game-studio
Pozdrawiam
MS


13 maja
Dzień dobry.
W tym tygodniu rozpoczniemy pracę z programem Impress z pakietu Libre Office. Zachęcam do obejrzenia filmów, podczas których omówione zostaną elementy menu, nauczymy się wstawiania podstawowych elementów prezentacji – slajdów. Nauczymy się również formatowania zawartości slajdów, w tym: tekstów, obrazów itd. Po zakończeniu filmów proponuję wykonanie prezentacji składającej się z minimum 5 slajdów z wykorzystaniem poznanej wiedzy. Temat pracy dowolny.

Zmiana i ustawienia tła sjaldu
https://www.youtube.com/watch?v=Oz_h6NdsYJY

Formatowanie elementów stajdów
https://www.youtube.com/watch?v=oUX-rE0f30g

Wstawianie obrazów i filmów do prezentacji w programie Impress
https://www.youtube.com/watch?v=s846WRsjqf8

Wszystkim uczniom chcącym poszerzyć swoją wiedzę z zakresu programowania proponuję wspólny udział w webinarze „Nauka programowania w Python na przykładzie gry Pacman”, który odbędzie się 13 maja o godz. 15:00.
Tradycyjnie dostęp do wydarzenia dostępny jest pod adresem
https://pixblocks.clickmeeting.com/python-game-studio
Serdecznie pozdrawiam
MS


Witajcie.
Na chwilę porzucimy programowanie i zajmiemy się programem Impress z pakietu LibreOffice.
Ale od początku…

LibreOffice to zupełnie darmowy pakiet biurowy, który stanowi świetną alternatywę dla płatnego Microsoft Office. Dzięki aplikacjom w nim zawartym użytkownik może tworzyć i edytować dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne, prezentacje, a także bazy danych. Jego ogromną zaletą jest stosunkowo wysoka zgodność z plikami pakietu Office, dzięki czemu mogą być one otwierane i modyfikowane bez utraty informacji.

Impress – wprowadzenie

Impress to fantastyczne narzędzie do tworzenia multimedialnych prezentacji. Twórz wydajnie dzięki różnym do edycji i wyświetlania: zwykłym, do edycji tekstu, do edycji notatek, tworzenia materiałów drukowanych na przykład ulotek i do organizacji slajdu. Wybierz czym, chcesz się zająć w danej chwili, a inne elementy prezentacji nie będą wchodzić Ci w drogę.

Impress oferuje szeroką gamę narzędzi do rysowania, tworzenia diagramów i edycji stylu prezentacji. Dodaj animacje i efekty 2D i 3D, które ożywią wszystko, co tylko chcesz przedstawić. Wybierz tylko obiekty i twórz wciągające sceny w trójwymiarze. Pamiętaj o dostępności szablonów z repozytorium LibreOffice.

Tryb prezentacji pozwala na dostosowanie, w jaki sposób poszczególne slajdy mają być ułożone i wyświetlane, dzięki czemu możesz się skupić na interakcji ze swoim audytorium. Dostosuj każdy szczegół i korzystaj ze wsparcia dla wielu monitorów, dzięki czemu zadbasz o prawidłowy czas prezentowania i podejrzysz następny slajd lub notatki.

Zadanie na najbliższy czas.
Pobierz i zainstaluj pakiet LibreOffice zawierający program Impress. Aby tego dokonać wejdź na stronę internetową
https://www.dobreprogramy.pl/LibreOffice,Program,Windows,21562.html

Powodzenia
Marcin Szmyd


Witajcie!
Nie zapominam również o najmłodszych. Tym razem mam propozycję właśnie dla Was. Uwaga uczniowie klas I-III. Już jutro 30.04.2020 o godz.11:00 zapraszam do wspólnego udziału w Lekcja informatyki: programowanie pt. Tworzymy gry. Narzędziem, którym będziemy się uczyli posługiwać jest PixBlocks innowacyjna aplikacja do nauki programowania.


Serdecznie zapraszam do udziału w webinarze
https://pixblocks.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-marek-kubik
Pozdrawiam
Marcin Szmyd


Dzień dobry.
Tym razem zachęcam Was do wspólnego udziału w webinarze poszerzających wiedzę w zakresie programowania. Tematyką swoją obejmie najpopularniejszy obecnie język programowania Python. Podczas spotkania na części pierwsze zostanie rozebrana legendarna gra SNAKE. Będzie to dobra okazja, aby dowiedzieć się czegoś o mechanice gier wideo.
Webinar odbędzie się 29.04.2020 w godz. 18:00 – 19:00
„Nauka programowania w Python na przykładzie gry SNAKE”
W szczególności zachęcam do udziału dzieci powyżej 12 roku życia https://pixblocks.clickmeeting.com/python-game-studio-snake
Serdecznie pozdrawiam
Marcin Szmyd


Witajcie!
Moją propozycją w ramach najbliższych zajęć jest kontynuacja przygody z programowaniem. Wasze zadanie będzie nietuzinkowe i polegać będzie na tzw. debugowaniu. Debugowanie (z ang. debugging) – jest to proces systematycznego redukowania liczby błędów w oprogramowaniu. Po prostu będziemy poszukiwać błędów w utworzonym schemacie blokowym polecenia.

Przygotowałem dla Was dwie propozycje. Pierwsza z nich przeznaczona jest dla najmłodszych.
Etap 10: Pszczółka: debugowanie
https://studio.code.org/s/course2/stage/10/puzzle/1
Obejrzyjcie również filmy instruktażowe, które pojawiają się pomiędzy kolejnymi krokami wykonywanego zadania. Przypominam, że w pełni prawidłowo wykonane polecenie otrzymuje ciemnozieloną kropkę.
Natomiast dla nieco bardziej doświadczonych proponuję zadanie
Etap 11: Artysta: debugowanie
https://studio.code.org/s/course2/stage/11/puzzle/9

Udanego kodowania!


20,22 kwietnia
Dzień dobry.
Dzisiaj zaproszę Was do nietypowej aktywności informatycznej. Zadanie podzielić możemy na dwa etapy. Pierwszym z nich jest wybór jednego ciekawego budynku, który w rzeczywistości znajdziemy na terenie naszego kraju. Przyjrzyjmy się jego fotografiom zamieszczonym w internecie. Zwróćmy uwagę jakich materiałów użyto podczas jego budowy. Znajdźmy charakterystyczne elementy architektoniczne tego obiektu. Gromadzimy jak najwięcej informacji na jego temat, ponieważ za chwilę zacznie się budowa!
Teraz możemy już przejść do etapu drugiego. Uruchamiamy grę MINECRAFT. Po włączeniu trybu kreatywnego szukamy przestrzeni, gdzie następnie powstanie nasz budynek. No i BUDUJEMY!
Liczę na Waszą kreatywność.

Oto przykład takiej pracy wieża ciśnień w Żninie

Praca Dawida Sz.


14 kwietnia

Witajcie!
Proponuję Wam udział w webinarach podczas których poszerzycie wachlarz swoich umiejętności w zakresie kodowania. Aby wziąć udział w spotkaniu należy kliknąć w link oraz uzupełnić krótki formularz uczestnika tuż przed rozpoczęciem spotkania.

14.04.2020 11:00 – 12:00 Lekcja informatyki: programowanie – tworzymy gry – dla klas I-III
https://pixblockszoo.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-marek-kubik

15.04.2020 14:00 – 15:00 Lekcja informatyki: programowanie – tworzymy gry – dla klas IV-VI https://pixblockszoo.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-marek-kubik

16.04.2020 10:30 -11:30 Lekcja informatyki: programowanie – tworzymy gry – dla klas I-III https://pixblockszoo.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-marek-kubik

17.04.2020 14:00 -15:00 Lekcja informatyki: programowanie – tworzymy gry – dla klas IV-VI https://pixblockszoo.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-marek-kubik

Zachęcam do aktywnego uczestnictwa w webinarach
Pozdrawiam
Marcin Szmyd


9 kwietnia 2020
Dzisiejsze zadanie skierowane przede wszystkim do najmłodszych uczestników zajęć informatycznych. Zbliżają się Święta Wielkanocne. W związku z tym proponuję Wam specjalną lekcję kodowania. Jednak będzie to kodowanie na dywanie ;-).
Pobierzcie ze strony zamieszczone dwa szablony zawierające zadania. Następnie pokolorujcie je zgodnie z instrukcjami jakie zamieszczone są na dole kartki.
Ciekawe co przedstawiają obrazki???
wzór pierwszy kodowanie_part1
wzór drugi kodowanie_part2

Życzę wszystkim zdrowych, wesołych Świąt Wielkanocnych
Pozdrawiam
Marcin Szmyd


Moi drodzy!
Dziś zachęcam Was do udziału w kolejnych webinarach, których tematykę kontynuować będziemy na spotkaniach środowych „live”.

06.04.2020 11:00 – 12:00 Lekcja informatyki: programowanie dla klas I-III https://pixblockszoo.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-marek-kubik

07.04.2020 11:00 – 12:00 Lekcja informatyki: programowanie dla klas IV-VI https://pixblockszoo.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-marek-kubik

07.04.2020 12:30 – 13:30 Lekcja informatyki: nauka programowania gier w Python na przykładzie gry Snake Klasy VII-VIII
https://pixblockszoo.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-dr-krzysztof-krzywdzinski

08.04.2020 10:30 – 11:30 Lekcja informatyki: programowanie dla klas I-III
https://pixblockszoo.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-marek-kubik

09.04.2020 10:30 – 11:30 Lekcja informatyki: programowanie dla klas IV-VI https://pixblockszoo.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-marek-kubik

09.04.2020 12:00 – 13:00 Lekcja informatyki: nauka programowania gier w Python na przykładzie gry Pong Klasy VII-VIII
https://pixblockszoo.clickmeeting.com/pixblocks-lekcje-dr-krzysztof-krzywdzinski
Zachęcam do aktywnego uczestnictwa w webinarach oraz spotkaniach „live”.
Pozdrawiam
Marcin Szmyd


Witajcie!
Mam nadzieję, że każdy z Was znalazł choć chwilę, aby wziąć udział w proponowanych na ten tydzień webinarach omawiających funkcjonowanie programu Pixblocks.  Jeśli nie, nic straconego. Już niebawem opublikuję kolejną porcję webinarów zaplanowanych na kolejny tydzień.
Ponadto kontynuować będziemy serie ćwiczeń online za pośrednictwem programu ZOOM. Jeśli są jeszcze chętni, aby dołączyć do grupy zapraszam do kontaktu w celu omówieniu sposobu.
Tymczasem mam dla Was kolejne ćwiczenie z zakresu programowania.

Zapraszam na stronę https://studio.code.org/s/course2/stage/8/puzzle/1 , gdzie czeka na Was wyzwanie o nazwie Pszczółka: Pętle. Zaprogramujcie prawidłowe czynności, aby pszczółka pozbierała właściwą ilość nektaru i wyprodukowała odpowiednią ilość miodu.
Zwróćcie również uwagę, aby nie przekraczać dozwolonej liczby bloków.
Powodzenia!
Marcin Szmyd


Uwaga przyszli programiści!

 
Zachęcam Was do udziału w następujących webinarach:
 
1) Uczniowie klas VII-VIII
„Lekcja informatyki: programowanie dla klas VII-VIII”,
data: wtorek 31 marca
godzina: 11:00 – 12:00
 
 
2) Uczniowie klas I-VI
„Lekcja informatyki: programowanie podstawy dla klas I-VI”,
data: środa, 1 kwietnia
godzina: 11:00 – 12:00
 
 
3) Uczniowie klas I-VI
„Lekcja informatyki: programowanie podstawy dla klas I-VI”,
 
data: czwartek, 2 kwietnia
godzina: 11:00 – 12:00
 
 
Na poszczególne webinary zapisujecie się tuż przed ich rozpoczęciem. Proponuję Wam przed przystąpieniem do webinaru zainstalowanie aplikacji, którą pobierzecie z tego linku
 
Miłej zabawy!

Witajcie wszyscy spragnieni informatyki!
W ramach naszych zajęć proponuję Wam samodzielne ćwiczenia, które będą kontynuacją cotygodniowych zajęć. Pominiemy „rozgrzewkę”, czyli strony www.pisiupisu.pl i www.matzoo.pl, natomiast skupimy się na programowaniu. Waszym zadaniem będzie wykonanie ćwiczenia na stronie www.code.org
UCZNIOWIE–>KURS 2–>ETAP 7 zatytułowany „Artysta: Pętle.”
W celu prawidłowego wykonania zadania należy za każdym razem, kiedy jest to możliwe używanie polecenia: „POWTARZAJ x RAZY WYKONAJ”.
Link do zadania
 
Trzymam za Was kciuki .
 
Komunikaty!
 
Planuję również spotkania „live” w środowe popołudnia.
Zaglądajcie na swoje skrzynki mailowe po dalsze instrukcje.
Regularnie zaglądajcie także na naszą stronę, gdzie zamieszczać będę kolejne informacje, już w następnym tygodniu zaoferuję Wam szkolenia online z zakresu programowania w PixBlocksie.
 
ponadto…
Jestem oczywiście cały czas do Waszej dyspozycji! Piszcie do mnie na skrzynkę mailową lub wiadomości na fanpagu mdk1 jeśli macie z czymkolwiek problemy.
Tymczasem serdecznie Was pozdrawiam i życzę dużo zdrówka!
Marcin Szmyd