Witam Was serdecznie!
W tym tygodniu poznacie różne zawody. Jestem ciekawa, kim chcielibyście zostać, gdy dorośniecie. Już teraz zapraszam Was do obejrzenia filmu edukacyjnego: „Poznajemy miejsca pracy i różne zawody”:
https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc
Pozdrawiam
Kasia Klarkowska
Na początek drodzy Rodzice zapytajcie dziecko, jaki zawód chciałoby wykonywać, gdy będzie dorosłe i dlaczego. Również opowiedzcie dziecku o zawodzie wykonywanym przez siebie.
Następnie proponuję wykonać zadanie rysunkowe. Zamieściłam dla Was różne zagadki, które trzeba dopasować do odpowiednich obrazków ( załącznik nr 1).
Jeśli już odpowiecie na zagadki, wówczas proponuję pobawić się w zabawę dydaktyczną z piłką. O kim myślę?
Rodzic rzuca piłkę do dziecka i wypowiada pierwszą sylabę nazwy dowolnego zawodu, o którym myśli. Dziecko łapie piłkę i odrzuca ją, kończąc słowo, np. le – karz, stra-żak, ku-charz, kie – rowca, na – uczyciel, sprze – dawca, pi – lot, ka – sjer, pie – karz, ko – lejarz itp.
Następna zabawa nosi nazwę: wędrujący worek lub pudełko rozmaitości. Przygotowujemy worek lub pudełko wypełniony przedmiotami kojarzącymi się z jakimś zawodem, np. książka – pisarz , nitka – krawcowa, pędzel lub farby- malarz , grzebień – fryzjer, łyżka – kucharz, okulary – optyk, kwiatek – kwiaciarka, stetoskop – lekarz, gwizdek-policjant, samochód ciężarowy – kierowca itp. Zadaniem dziecka jest wylosować jakiś przedmiot i powiedzieć o jaki zawód chodzi.
Zróbcie chwilę przerwy na zabawy ruchowe:
– Samochody – Dziecko biega po pokoju i głosem naśladuje dźwięk silnika samochodowego.
– Strażak – Dziecko będzie kierowcą wozu strażackiego ,, jedzie samochodem”, naśladuje syrenę alarmową powtarzając głoski ,,i’’, ,,o’’. Na koniec naśladuje gaszenie pożaru.
Proponuję wykonanie pracy plastycznej „Ja w przyszłości”. Możecie sami narysować obrazek lub wydrukować już gotowany i go pokolorować ( pomalować). Proszę Rodziców o wydrukowanie wybranego przez dziecko obrazka przedstawiającego wybrany zawód. Darmowe kolorowanki do druku – zawody są dostępne na E-kolorowanki.eu lub w załącznikach.
A na koniec zapraszam Was do zabawy tematycznej „ sklep”.
Zabawa w sklep przede wszystkim wspomoże dziecko w nauce liczenia. Do jej przygotowania posłużą nam zabawki dziecka, różne opakowania, książki – wszystko zależy od tego, jaki będzie to sklep. Ustalcie czy jest to księgarnia, sklep zabawkowy, spożywczy, odzieżowy itp. Wspólnie z dzieckiem przygotujcie pieniądze np. wytnijcie je z papieru. Jedno papierowe kółeczko to 1 zł. Zabawa w sklep uczy dzieci przedsiębiorczości i wartości pieniędzy. Miłej zabawy.
Zachęcam także do uzupełnienia kart pracy ( załącznik nr 2)
opis zajęć w pliku pdf
załącznik nr 1
załącznik nr 2
e-kolorowanki.eu-Fryzjerka w pracy kolorowanka
e-kolorowanki.eu-Lekarz pediatra kolorowanka
e-kolorowanki.eu-Pan policjant kolorowanka
e-kolorowanki.eu-Pani dentysta kolorowanka
e-kolorowanki.eu-Strażak bajkowa kolorowanka
e-kolorowanki.eu-Zawód malarka kolorowanka do druku
Witam serdecznie!
Wielkimi krokami zbliża się święto z okazji Dnia Mamy. Zachęcam dzieci do obejrzenia bajki „Przygody Bolka i Lolka”, której to bohaterzy szykują prezenty dla swojej mamy https://www.youtube.com/watch?v=HmRyt0smJts
Życzę wesołej zabawy i wiele miłych niespodzianek.
Pozdrawiam
Kasia Klarkowska
Na dobry początek dziecko opowiada o swojej mamie: Jaka jest moja mama? Jak wygląda moja mama? Czym interesuje się moja mama? Za co kocham swoją mamę?
Następnie proponuję zabawy:
– zabawa z elementami równowagi „Zanieś jabłko mamie”. Dziecko ma za zadanie zanieść dla mamy jabłko na talerzyku pokonując po drodze slalom i różne przeszkody. /Przeszkody oraz slalom Rodzic przygotowuje według własnego pomysłu./
– zabawa naśladowcza „Pomagamy mamie”. Dziecko naśladuje ruchem i gestem czynności, które przedstawiają, co możemy robić z mamą np. tańczyć, sprzątać, gotować, podlewać kwiaty, grać w piłkę, jeździć na rowerze itp.
W dalszej kolejności czytamy dziecku wiersz „Serca dla mamy” ( zachęcam dziecko do nauki wiersza na pamięć).
Mamo, to są serduszka dla Ciebie,
Serduszka duże i małe.
A w środku napis ukryty,
Że kocham Cię stale.
Dziecko wspólnie z Rodzicami wycina serca z kolorowego papieru. Przelicza je. (załącznik nr 1 – szablon serca)
Następnie dzieci tworzą pracę plastyczną „Laurkę dla mamy”. Do zaprojektowania laurki wykorzystajcie wcześniej wycięte serduszka. W trakcie wykonywania laurki posłuchajcie piosenki pt. „Buziak”
https://www.youtube.com/watch?v=b-ECatfl-8U
Na koniec zapraszam do ćwiczeń logopedycznych. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:
– Całuski dla mamy;
– Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca);
– Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki);
– Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość,
złość, zdziwienie)
Dla chętnych Rodziców proponuję wykonanie masażu na plecach dziecka.
Kochana córko/ kochany synku (rysujemy serce i wykrzyknik)
Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)
Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)
Poskacz ze mną w kałuży (pukanie paluszkami)
Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)
Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)
Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Piękny bukiet zrobię sam/sama (rysujemy kwiatka)
I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami).
Zapraszam dzieci do kolorowania obrazków ( załącznik nr 2, 3, 4, 5)
załącznik nr 1 szablon serduszka
załącznik nr 2
załącznik nr 3
załącznik nr 4
załącznik nr 5
opis zajęć w pliku PDF
13, 14 maja
Witajcie!
W tym tygodniu tematyka zajęć dotyczy rodziny. Przygotowałam ciekawe zadania, które umilą Wam wolny czas. Zapraszam dzieci i Rodziców do wspólnej zabawy.
Pozdrawiam
Kasia Klarkowska
Na dobry początek Rodzice zachęcają dziecko do wypowiedzi na temat członków rodziny bliższej i dalszej – kto to jest? jak ma na imię? itp. Zapraszam Was do wspólnej rozmowy i oglądania rodzinnych zdjęć.
W dalszej kolejności uczymy się krótkiego wiersza o rodzinie, wykorzystując palce dłoni:
Ten pierwszy to dziadziuś, (kciuk)
tuż obok babunia.(wskazujący)
Największy to tatuś, (środkowy)
a przy nim mamunia. (serdeczny)
A to ja dziecina mała, (mały)
i to jest rodzinka, moja ręka cała.
Następnie zapraszam do wspólnej zabawy w rodzinnym gronie:
– Zgadnij, co jest w środku? Do worka lub pudełka chowamy jakiś przedmiot, dziecko za pomocą dotyku odgaduje, co jest w środku? Do kogo należy dany przedmiot: do mamy, taty siostry, brata czy do niego?
– Odgrywanie scenek – rodzinne kalambury. Po kolei każda osoba z rodziny pokazuje, czynność jaką wykonujemy wspólnie- w domu, na spacerze, na działce, na wycieczce itp. Reszta odgaduje, co to za czynność.
Na koniec proponuję wykonanie prac plastycznych.
– Wyklejanie lub malowanie litery M jak mama oraz T jak tata ( załącznik nr 1, 2 – szablony pobrane ze strony internetowej www.mojedziecikreatywne.pl).
– Rodzinny obraz – każdy członek rodziny maluje swoją dłoń farbami plakatowymi, następnie wykonuje odcisk na kartce A4 lub A3. Dodatkowo możecie wykleić ramkę z kolorowego papieru.
Zapraszam także do uzupełnienia kart pracy oraz do kolorowania obrazków ( załącznik nr 3,4,5,6).
załącznik nr 1
załacznik nr 2
załącznik nr 3
załącznik nr 4
załacznik nr 5
załącznik nr 6
opis i zdjęcia zajęć w pliku pdf
Kochane Przedszkolaki! Drodzy Rodzice!
Rozpoczął się kolejny miesiąc – maj, a wraz z nim nowe pomysły na zabawy. Tym razem chciałabym zaproponować zadania związane z tematem „Mój dom”. Jednocześnie bardzo Wam dziękuję za zaangażowanie w realizację zadań. Życzę wesołej zabawy. I poproszę o zdjęcie z Waszych aktywności i poczynań.
Pozdrawiam
Kasia Klarkowska
Na dobry początek Rodzic zachęca dziecko do swobodnych wypowiedzi na temat: Jak wygląda nasz dom? Gdzie mieszkamy – w bloku, w wieżowcu czy w domu jednorodzinnym? Jak wygląda nasze osiedle?
Następnie spróbujcie zbudować domek z klocków. Może to być świetna zabawa dla Was wszystkich.
Po kreatywnym budowaniu z klocków zapraszam na przerwę – na zabawy ruchowe.
– „Dziecko do domu”- dziecko porusza się po całym mieszkaniu, na hasło Rodzica „dziecko do domu” szybko siada na wyznaczone miejsce np. krzesło, dywan, poduszka.
– “Gdzie mieszkam” – dziecko maszeruje po pokoju. Na hasło Rodzica “mieszkam u góry”, dziecko zatrzymuje się i unosi ręce do góry. Ponownie porusza się po pokoju . Na hasło “mieszkam na dole”, dziecko kuca.
W dalszej kolejności proponuję zadanie obrazkowe matematyczne polegające na poszukiwaniu oraz rozpoznawaniu przez dziecko różnych figur geometrycznych ( załącznik nr 1- obrazek ). Proszę zadać dziecku pytania: Jaki kształt mają dachy? Jaki kształt mają drzwi a jaki okna? Jaki kształt ma komin? Jakiego kształtu jest słońce? Ile jest razem na tym obrazku prostokątów, kwadratów, kół, trójkątów?
Zapraszam do wykonania pracy plastycznej „Mój wymarzony dom”.
Poproszę Rodziców o wycięcie z kolorowego papieru różnych kształtów: kół, trójkątów, prostokątów, kwadratów . Zbudujcie swój wymarzony dom – ułóżcie na kartce papieru A4 kompozycję z wyciętych figur geometrycznych i przyklejcie ją klejem.
Na koniec zachęcam do zabawy usprawniającej małą motorykę, czyli rysowanie na podkładzie z bułki tartej. Wysypcie bułkę tartą na blaszkę i popatrzcie, co można z nią zrobić. Narysujcie paluszkiem domy i domki, słoneczko, płot, ślimaka i co tylko zechcesz. Powodzenia.
Zachęcam do uzupełnienia kart pracy i kolorowania obrazków ( załącznik nr 2, 3, 4, 5, 6, 7)
załącznik nr 1 – obrazek
załącznik nr 2
załacznik nr 3
załacznik nr 4
załacznik nr 5
załacznik nr 6
załacznik nr 7
zdjęcia i opis zadań w pliku pdf
Witam Was serdecznie!
Zbliża się coroczna majówka, a wraz z nią będziemy obchodzić święta narodowe. W tym tygodniu chciałabym Wam zaproponować zadania dotyczące tematu: „ Flaga i barwy narodowe”. Życzę miłej zabawy.
Pozdrawiam
Kasia Klarkowska
Na początek poproszę Rodziców o przeczytanie wiersza pt. „Biało-czerwone” Tadeusza Kubiaka ( załącznik nr 1).
BIAŁO-CZERWONE
Posadziła Agata
W ogrodzie dwie róże.
Róże rosły i rosły,
Dziś obie są duże.
Obie pięknie zakwitły
Ze słońcem w koronkach.
Jedna róża jest biała,
A druga czerwona.
Nim Agata dwie róże
do bukietu zerwie,
zapytajcie, co znaczy
biel róży i czerwień.
Po wysłuchaniu przez dziecko wiersza zachęcam Rodziców do jego omówienia. Różę białą i czerwoną porównajcie z kolorami na fladze Polski.
Następnie wykonajcie zadanie rysunkowe. Jedną różę pokolorujcie na biało, a drugą na czerwono ( załącznik nr 2).
W dalszej kolejności zapraszam dzieci i Rodziców do wspólnej, kreatywnej zabawy. Poszukajcie w domu przedmiotów w kolorze białym i w kolorze czerwonym. Utwórzcie z nich dwa zbiory. Zwróćcie uwagę, których przedmiotów jest więcej białych czy czerwonych? Następnie z zebranych przedmiotów spróbujcie ułożyć ( zbudować) flagę Polski. Powodzenia.
A teraz posłuchajcie piosenki „ Jestem Polakiem” link: https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Zachęcam do zabawy ruchowej „Podróż po Polsce”. Zróbcie pociąg – chwyćcie za ramiona mamę, tatę i rodzeństwo. Wspólnie naśladujcie jazdę pociągiem. W rytm melodii piosenki „Jestem Polakiem” poruszajcie się pociągiem po całym mieszkaniu – razem wybierzcie się w daleką podróż nad morze, w góry, nad jezioro, do Warszawy itp.
Na koniec proponuję wykonanie zadania plastycznego „ Flaga Polski” (załącznik nr 3). Wyklejcie szablon białym i czerwonym papierem. Poproście Rodziców o wycięcie flagi, a następnie przyklejcie do niej patyczek. I gotowe 🙂
Dla chętnych dzieci przesyłam kolorowankę do pokolorowania według własnego pomysłu ( załącznik nr 4).
załącznik nr 1
załącznik nr 2 kolorowanka róża
załącznik nr 3 flaga-Polski- wyklejanka
załacznik nr 4 kolorowanka
Zajęcia FLAGA I BARWY NARODOWE w pliku pdf
Witajcie Przedszkolaki!
Nasz kolejny temat również będzie dotyczył mieszkańców łąki. Podczas wspólnych zabaw zaproszę Was na spotkanie z kolorowymi motylami oraz z biedronką. Spróbujcie z Rodzicami wykonać kilka zadań. Na pewno się uda. Ciekawa jestem Waszych poczynań, tak więc czekam na różne komentarze oraz zdjęcia.
Pozdrawiam serdecznie
Kasia Klarkowska
Na dobry początek poproście Rodziców, żeby pokazali Wam ilustracje różnych motyli? Może rozpoznacie niektóre z nich ? Zwróćcie uwagę na różnorodność wzorów i barw na ich skrzydłach.
Następnie proponuję wykonać zadanie obrazkowe ( załącznik nr 1). Spróbujcie odnaleźć i policzyć wszystkie motyle, ślimaki, pszczoły, biedronki znajdujące się na obrazku. Odpowiedzcie na pytanie: Których mieszkańców łąki jest najwięcej?
Abyście mogli się trochę poruszać zaproszę Was do zabawy muzyczno-ruchowej do piosenki pt. „Motyle” https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4
Opis zabawy: Dziecko ma przywiązane do rączek kolorowe chusty lub kawałki bibuły, porusza nimi w rytm muzyki. Biegnie na paluszkach, podskakuje. Porusza skrzydełkami i obraca się dookoła. Zachęcam wszystkich domowników do wspólnej zabawy.
W dalszej kolejności zaproponuję wykonanie zadania obrazkowego ( załącznik nr 2). Dziecko ogląda ilustrację i odpowiada na pytania: Ile biedronek znajduje się na obrazku? Ile kropek ma każda z biedronek? Czy wszystkie biedronki maja tyle samo kropek?
Po wykonaniu zadania obrazkowego zapraszam Was do zapoznania się z symbolem graficznym cyfry siedem. Spróbujcie pokolorować rysunek. ( Załącznik nr 3)
Na koniec pozostawiam do wyboru propozycje prac plastycznych.
Wykonajcie motylki według własnego pomysłu lub skorzystajcie z gotowych szablonów i fantazyjnie je pomalujcie (załącznik nr 4,5,6).
Narysujcie lub wyklejcie z plasteliny kropki na biedronce ( załącznik nr 7), a także pokolorujcie obrazek według własnego pomysłu ( załącznik nr 8).
Opis zajęć w pliku pdf (1)
załącznik nr 1
załącznik nr2
załącznik nr 3 kolorowanka cyfra siedem (1)
załącznik nr 4 motyl szablon
załącznik nr 7
załacznik nr 5 motyl kolorowanka załącznik nr6 Motyl
załacznik nr 8
Drogie Maluchy,
W tym tygodniu zapraszam do zapoznania się z barwnym światem „pracowitej pszczółki”. Zachęcam dzieci i rodziców do wspólnej zabawy oraz odkrywania tajemnic wiosennej łąki.
Pozdrawiam
Kasia Klarkowska
Na początek rodzic zapoznaje dziecko z zagadką:
Wiosną krążę, ile sił, zbieram z kwiatów złoty pył. (pszczoła)
Następnie proponuję zapoznać dziecko z ilustracją pszczoły oraz zadać pytania tj.
– Jak wygląda pszczoła ?
– Co zbiera na łące?
– Gdzie mieszka pszczoła?
– Co powstaje z pyłku kwiatowego?
– Jaki smak ma miód?
– Dlaczego miód jest zdrowy?
– Czy pszczoła może być niebezpieczna, dlaczego?
W dalszej kolejności zachęcam do wysłuchania piosenki pt. „Pszczółka Bzz”
https://www.youtube.com/watch?v=g92jyNnhEqo
Po wysłuchaniu piosenki zapraszam dzieci i rodziców do wspólnej zabawy ruchowej : „Pszczółka na łące”. Dziecko biega po pokoju, naśladuje dźwięki wydawane przez pszczołę bzz – bzz, zbiera pyłek z kwiatów – przysiad. Na hasło rodzica – pszczółka do ula, dziecko staje w wyznaczonym wcześniej miejscu.
Na koniec proszę wspólnie wykonać pracę plastyczną „Pszczółka z kółek”( Pomysł na pracę plastyczną zaczerpnięty został ze strony www.edufunkids.com)
Potrzebne materiały:
– 3 żółte kółka,
– 2 czarne kółka,
– jedno w kolorze białym,
– nożyczki,
– klej,
– czerwony i czarny flamaster,
– kawałek papieru na wycięcie czółek.
Pracę zaczynamy od przyklejenia naprzemiennie kółek, zaczynając od żółtego. Na samym końcu doklejamy skrzydełka ( białe kółko przecięte na pół), czółka oraz rysujemy oczy i uśmiech.
Zachęcam również do pokolorowania oraz uzupełnienia kart pracy (załączniki).
Karta-pracy 4
Pszczoła
pracowita pszczółka
karty-pracy 2
karty pracy 3
kolorowanka nr 2
kolorowanka nr 1
Karta-pracy 1
Drogie Przedszkolaki,
Święta Wielkanocne tuż przed nami. Mam nadzieję, że zaproponowane przeze mnie zabawy wprowadzą Was w wesoły i miły nastrój. Życzę zdrowych, pogodnych Świąt i radości z małych rzeczy.
Pozdrawiam ciepło
Pani Kasia Klarkowska
Na samym początku proponuję przypomnieć dziecku symbole/rzeczy związane ze Świętami Wielkiej Nocy. W tym przypadku pomocny będzie załącznik nr 1.
Następnie zapraszam dzieci i rodziców do wspólnej zabawy paluszkowej i do nauki liczenia w zakresie 5.
„Zajączki Wielkanocne” – zabawa paluszkowa
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca.
W dalszej części proponuję zabawę ciepło-zimno „Szukamy pisanek”. Rodzic chowa pisanki ( jaja wycięte z papieru lub czekoladowe) w różnych miejscach. Gdy pisanki są już dobrze ukryte, zapraszamy dziecko do poszukiwań. Podczas poszukiwań rodzic podpowiada szukającemu dziecku mówiąc „ciepło”, jeśli zbliża się do szukanego przedmiotu a zimno, gdy się od niego oddala. Kiedy maluch znajdzie pisankę zostaje nagrodzony brawami.
Na zakończenie zachęcam dzieci do wykonania pracy plastycznej „Moja wielkanocna pisanka”. Dziecko ozdabia według własnych pomysłów szablon jaja – wymyśla własny kolorowy wzór na pisance. ( Załącznik nr 2 – szablon jaja).
Przesyłam również świąteczne karty pracy i kolorowanki.
załacznik nr 1
załacznik nr 2 szablon jaja A4
e-kolorowanki.eu-Kolorowanka Wielkanoc
e-kolorowanki.eu-Baranek wielkanocny kolorowanka
karty pracy nr 3
e-kolorowanki.eu-Zajączek i pisanka
karta pracy 1
karta pracy 2
e-kolorowanki.eu-Wesoły pisklak
szlaczki
kolorowanka -pisanka
Moi Drodzy,
Proponuję Wam kolejną porcję przedszkolnych pomysłów. Zapraszam Was do wykonania zabaw ruchowych, przeliczania papierowych kwiatów, kolorowania, wyklejania z plasteliny i uzupełniania kart pracy. Materiały dotyczą tematu WIOSENNE KWIATY (cały opis zajęć dostępny jest również w załączniku PDF). W razie jakichkolwiek pytań jestem do Waszej dyspozycji. Drodzy Rodzice jeżeli chcielibyście podzielić się poczynaniami swoich pociech w realizacji zabaw, prac plastycznych, kart pracy wówczas czekam na zdjęcia lub komentarze, które możecie przesłać na mój adres e-mailowy. Pozdrawiam i życzę poszukiwania wielu inspiracji.
Na początek proponuję zapoznać dziecko z ilustracjami wiosennych kwiatów. Podać ich nazwy oraz omówić kolory kwiatów – ( cztery ilustracje znajdują się w załączniku).
Po zapoznaniu się z nazwami i kolorami kwiatów dziecko wyobraża sobie, że jest dowolnym kwiatem. Najpierw małym nasionkiem lub cebulką, kuca i powoli wstaje, podnosi dłonie do góry i rozchyla na boki, naśladując rozkwitający kwiat.
Do następnej zabawy poproszę Rodziców o wycięcie sylwet kwiatów z kolorowych gazet. Wycięte kwiaty rozkładamy na podłodze lub w różnych miejscach. Dziecko porusza się po domu/mieszkaniu w rytm dowolnej muzyki ( proponuję A. Vivaldi „Wiosna”) i zbiera papierowe kwiaty. Na przerwę w muzyce, dziecko przestaje zbierać. Później rozkłada swoje zbiory (kwiatki) i dokonuje ich przeliczenia.
Również zachęcam do wykonania ćwiczeń oddechowych – kładziemy papierowy kwiat na dłoni. Wdychając powietrze nosem i wydychając je ustami, dziecko próbuje zdmuchnąć kwiatek z dłoni.
Na zakończenie zapraszam do wykonania pracy plastycznej „Tulipana” . Do zadania potrzebna będzie plastelina, z której dziecko robi kuleczki, ugniata i uzupełnia określone pola. Jeżeli nie macie plasteliny, w puste pola możecie przykleić kawałki kolorowego papieru. ( Tulipan znajduje się w załączniku).
Dodatkowo zachęcam dzieci do uzupełnienia kart pracy 🙂
karty pracy 3
tulipany
karty pracy
karty pracy 5 rysuj po śladzie
Karta-pracy-1
krokusy
eduzabawa.pl tulipan do wyklejenia
żonkile
karty pracy 4 rysuj po śladzie
przebiśniegi
DRODZY RODZICE I DZIECI Z ZAJĘĆ KLUBU PRZEDSZKOLAKA!
Zapraszam Was do wspólnej zabawy w domu. W tym tygodniu proponuję Wam karty pracy, piosenkę o żabie i bocianie, kolorowanki oraz ciekawą pracę plastyczną. Podane materiały dotyczą tematu: OZNAKI WIOSNY.
Życzę powodzenia i miłej zabawy.
Pozdrawiam
Katarzyna Klarkowska
Na początek proponuję rozwiązać zagadkę:
Nadchodzi po zimie,
znasz dobrze jej imię.
Kroczy w kwiatów pąkach
i w promieniach słonka. (wiosna)
A następnie spójrzcie przez okno i powiedzcie, po czym można poznać, że wiosna już przyszła?
Zabawa ruchowa – „Słońce świeci, deszczyk pada.” Na hasło rodzica „słońce świeci” – dziecko swobodnie poruszają się po pokoju w dowolnie wybrany sposób, ciesząc się, iż świeci słońce. Na hasło: „pada deszcz”- dz. zatrzymuje się w bezruchu, tworząc ramionkami daszek nad głową. Zabawę powtarzamy parę razy.
Przeczytajcie wiersz.
Wiersz „Pracowita wiosna” Maria Witewska
Kolorowa wiosna,
gosposia wspaniała,
od samego rana
dużo pracy miała.
Zaspane słoneczko
witała zza chmurki,
prosiła na koncert
leśnych ptaków chórki.
Malowała kwiatki
na zielonej trawie,
policzyła z boćkiem
wszystkie żaby w stawie.
Omówcie treści wysłuchanego utworu.
Spróbujcie rozwiązać zagadki
Teksty zagadek:
W czerwonych butach po łące chodzę
Czasem przystanę na jednej nodze
Łypnę okiem, przekrzywię głowę
Czy już śniadanie dla mnie gotowe? (bocian)
Skaczą po łące, pływają w wodzie.
Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żaby)
Posłuchajcie piosenki „Jesteśmy żaby aby aby” ( piosenka znajduje się w załączniku)
“JESTEŚMY ŻABY, ABY, ABY”
Jesteśmy żaby, aby, aby
jesteśmy mokre, okre, okre
mieszkamy w błocie, ocie, ocie
i się chowamy, gdy jest bociek.
Jesteśmy żaby, aby, aby
jesteśmy mokre, okre, okre
zjadamy muchy, uchy, uchy
i mamy bardzo grube brzuchy!
A my bociany, any, any
apetyt mamy, amy, amy
wolno chodzimy, imy, imy
lecz każdą żabę zobaczymy.
A my bociany, any, any
apetyt mamy, amy, amy
a nasze dzioby, oby, oby
na żaby mają dziś sposoby
Swobodna zabawa „Bociany i żabki” Rodzic jest bocianem, a dziecko to żabka. Bocian stoi z boku, a żabka wesoło skacze. na hasło: idzie bocian – bocian chodzi podnosząc wysoko nogi, a żabka ucieka i chowa się koło szafek, stolików, na hasło: bocian odleciał – bocian wymachuj rękoma i odchodzi w wyznaczone miejsce, żabka wesoło cieszy się i skacze. W tej zabawie zachęcam także do zmiany ról. Dziecko jest bocianem , a rodzic żabką.
Na koniec proponuję ciekawą pracę plastyczną „Żabka”(sposób wykonania żabki z papierowej rolki znajdziecie w załączniku)
Do pobrania: