Gimnastyka malucha, igraszki sportowe


Zabawy i ćwiczenia dla grup – Gimnastyka Malucha oraz Igraszki Sportowe.

Kochani! Mam dla Was kolejne propozycje zabaw i ćwiczeń do wykonania w domu. Pamiętajcie,
że w zabawy i ćwiczenia, które podałam wcześniej można nadal wykonywać.
Propozycja dla dzieci z grupy:

Gimnastyka Malucha

1. ROZGRZEWKA
Dwie propozycje
a. Podczas piosenki maszerujemy, lub podskakujemy w rytm muzyki i wykonujemy zadania,
które są zawarte w piosence (klaszczę y, tupiemy itp)

Podkłady muzyczne do rozgrzewki

b. Podczas linii melodycznej rodzic śpiewa i oczywiście maszerujemy, podskakujemy w rytm
muzyki

2. Zabawa – Spacer zwierzątek
Osoba prowadząca mówi wierszyk
Idzie jeż , idzie jeż . Kogo spotka ten mały zwierz ? – powtarzamy trzykrotnie oraz w tym samym
chodzimy na czworakach. Następnie “wykrzykuje” Misia!
Idzie miś , idzie miś . Kogo spotka dziś ? x3 – Bociana!
– chodzimy na piętach.
Idzie bociek, idzie bociek. Kogo spotka na swej drodze? x3 Kaczkę!
-chodzimy na palcach wysoko unosząc kolana.
Idzie kaczka, idzie kaczka. Taka mała z niej dziwaczka. x3
-chodzimy na zewnętrznych krawędziach stóp z mocno podkurczonymi palcami.

3. Zabawa Baba Jaga patrzy!
Rodzic staje w jednym końcu pokoju, a dziecko siada w drugim końcu (siedzi w pozycji
skorygowanej – stópki się witają – można włożyć małą maskotkę między stópki i powiedzieć
dziecku, aby ją trzymało.
Gdy rodzic się odwróci mówi “raz, dwa trzy. Baba Jaga patrzy” po tych słowach odwraca się do
dziecka.
Dziecko w tym czasie porusza się do przodu w pozycji skorygowanej pomagając sobie rączkami,
aby unosić pupę.
Gdy rodzic się do niego odwróci, to dziecko się nie rusza (jest kamyczkiem). Tak długo
powtarzamy, aż dziecko dotknie rodzica.
Następnie proponuję zamianę ról.

4. Zabawa Idzie rak
Idzie rak, nieborak, jak uszczypnie będzie znak.
Ta zabawa ma również na celu poznania części ciała.
W trakcie zabawy chodzimy tak jak raki. Po słowach “jak uszczypnie będzie znak” pytamy się
gdzie rączek uszczypnie?np. w ucho. I tu możemy się delikatnie uszczypnąć, lub uszczypnąć
innego uczestnika zajęć.
Igraszki Sportowe

Kochani! Dzisiaj się skupimy nad wzmocnieniem tzw gorsetu mięśniowego

1.Rozgrzewka
Wykonujemy pajacyki 10-20 powtórzeń

2. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha
a. Leżymy na plecach. Nogi ugięte w stawach kolanowych, stopy na podłodze. Dłonie za
głową tzn umieszczone na części potylicznej. Nabieramy powietrze, wdech, wraz z
wydechem unosimy górną część tułowia, wdech wracamy do pozycji wyjściowej. Robimy
po 10 powtórzeń w trzech seriach
b. Wykonujemy nożyce pionowe – po 10 powtórzeń w 3 seriach (podczas wykonywania
ćwiczenia można ułożyć dłonie pod pośladki).
c. Wykonujemy nożyce poziome – po 10 powtórzeń w 3 seriach

3. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie pleców
a. Leżymy na brzuchu. Ręce wyciągnięte do przodu, nogi wyprostowane. Unosimy
jednocześnie prawą rękę i lewą nogę. Następnie unosimy lewą rękę i prawą nogę. – po 10
powtórzeń w 3 seriach.
b. Leżymy na brzuchu. Ręce wyciągnięte do przodu, nogi wyprostowane. Jednocześnie
unosimy ręce wraz z klatką piersiową oraz nogi. – po 10 powtórzeń w 3 seriach.
PAMIĘTAJCIE O DOKŁADNYM WYKONYWANIU ĆWICZEŃ. NIE SPIESZCIE SIĘ. 😊

Drodzy rodzice i drogie dzieci pozdrawiam Was serdecznie.
Ania Sternalska-Lepak
___________________________________________________________
Ćwiczenia na stopy dla grup – Gimnastyka Malucha oraz Igraszki Sportowe

Drodzy Rodzice i Wychowankowie.
Profilaktyka stóp jest bardzo ważna. Nikomu nie trzeba o tym przypominać. Co jednak należy robić, żeby wspierać naturalny proces wykształcania się łuków stopy, a co za tym idzie poprawiać stabilizację całego ciała? Poniżej podaję kilka propozycji ćwiczeń usprawniających i korekcyjnych na stopy .

Uwagi ogólne

1. Wszystkie ćwiczenia powinny być wykonywane na boso.
2. Dobór ćwiczeń i stopień ich trudności należy dobrać do wieku i usposobienia dziecka.
3. Ćwiczenia powinny być zabawą. Warto ubrać je w kontekst tematyczny.
4. Należy ćwiczyć razem z dzieckiem codziennie po kilka minut.
5. Przy każdym ćwiczeniu należy zwracać uwagę na prawidłowe ustawienie stopy.
6. Tempo ćwiczeń powinno być wolne, żeby dziecko mogło starannie wykonać każdy ruch.

Rozgrzewka

Jeż
Na dywanie siedzi jeż,
co on zrobi, to my też.
My lubimy bardzo jeża,
zobaczymy kogo jeż wybierze,
czy dziewczynkę, czy chłopaka,
czy grzecznego przedszkolaka.
Opis zabawy: wszyscy siedzą w kole; w środku koła znajduje się jedno dziecko, lub rodzic, które jest „Jeżykiem”. Wszyscy uczestnicy mówią wierszyk: „Na dywanie siedzi jeż, co on robi to my też.” W tym momencie osoba siedząca w kole wykonuje jakiś ruch (np. podskoki, pajacyk) wszyscy pozostali naśladują ten sam ruch. Po czym wszyscy uczestnicy mówią ciąg dalszy wierszyka… Dziecko będące Jeżykiem wybiera osobę, która najlepiej naśladowała jego ruchy.

Chód – w miejscu lub po pokoju

Po około 15 kroków: chodzenie na palcach (tzw. mama, w szpilkach na obcasach), na piętach (tzw. spacer niedźwiedzia) i na zewnętrznych krawędziach stóp z mocno podkurczonymi palcami (tzw. ufoludki). Cykl można w ramach rozgrzewki powtórzyć kilka razy. ( z małymi dziećmi można wykonać to ćwiczenie w formie zabawy.

Balonik
Baloniku nasz malutki,
Rośnij duży okrąglutki,
Balon urósł, że aż strach,
Przebrał miarę, zrobił trach ….

Wszyscy biorą się za ręce, tworząc koło. Osoba prowadząca prosi innych, aby ustami naśladowały dmuchanie balonika oraz nadal trzymając się za ręce szły do środka kręgu, tworząc zwartą grupkę. Teraz w rytm słów wierszyka, wszyscy powolutku cofają się do tyłu (na palcach,na piętach, po zewnętrznych krawędziach stóp): Przy słowach „zrobił trach” wszyscy uczestnicy padają na ziemię.

Foka
Dziecko i reszta uczestników (rodziców) leży na brzuchu, ręce ma pod brodą, a nogi ugięte w stawach kolanowych. Stara się klaskać stopami. Można wydawać dźwięki podobne do tych,które wydaje foka.

Malowanie stopami
Dziecko siedzi, stopą trzyma (między pierwszym a drugim palcem) kredkę lub flamaster i maluje na papierze rozłożonym na podłożu. Mogą być to dowolne kształty. Starsze dzieci mogą malować cyferki, kształty po śladzie itp. Ćwiczenie wykonujemy prawą, a potem lewą stopą.

Drodzy rodzice i wychowankowie życzę Wam dużo zdrowia i wytrwałości w tych trudnych czasach. Mam nadzieję, że się wkrótce spotkamy.

Ania Sternalska-Lepak